Història TV3
Història de tv3
TV3 és un canal de televisió públic que pertany a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). La corporació gestiona el canal a través de l'empresa Televisió de Catalunya (TVC) que també s'encarrega de la resta de canals públics catalans, sent TV3 el principal, a més del més antic, i l'únic de tipus generalista ja que la resta són de canals temàtics (cultura, infantil, juvenil, esports, notícies, etc.).
Les emissions de TV3 van començar de manera experimental el 10 de setembre de 1983 i de manera regular el 16 de gener de 1984.
Evolució dels logotips:
Programació:
TV3, com a servei públic, emet una programació generalista. A nivell informatiu TV3 disposa de tres edicions dels Telenotícies (TN Migdia, TN Vespre i TN Cap de Setmana), l'informatiu matinal 3/24 i la primera part dels Matins. Dintre dels espais informatius setmanals hi ha 30 minuts, . Dintre el contingut infantil, en destaca el magazine d'oci i cultura per adolescents, el programa TAGS, amb unes audiències superiors a la del canal.
Super 3:
El nom del canal ve del programa Club Super3, en emissió des de 1991, un programa contenidor de sèries infantils, tant de persones com de dibuixos animats. Entre una sèrie i una altra s'hi introduïen esquetxos o gags protagonitzats pels diversos personatges del Club.
Durant les tres primeres etapes (1991-2006) aquests esquetxos seguien una dinàmica més semblant al que era habitual en altres programes infantils de televisió catalans (tot i que amb un ús dels nous llenguatges força innovador). A partir de 2006, incorpora un punt sitcom als gags que, unit al treball de guió, els acosta també a edats no necessàriament infantils. A partir de la creació del canal, se segueix el mateix estil que l'antic programa, afegint gags entre sèrie i sèrie.
La marató de tv3:
La Marató de TV3 és una gala solidària o telemarató realitzada anualment per TV3 el diumenge abans de Nadal i impulsada per Televisió de Catalunya i la "Fundació La Marató de TV3". La primera edició es va fer el 1992 i cada any el tipus de malaltia és diferent. Cada any es recapta una mitjana de set milions d'euros.
El seu objectiu principal és recaptar fons per dedicar-los a la recerca i divulgació d'una malaltia o grup de malalties. Amb els anys ha anat augmentant en prestigi i donatius fins al punt de crear el 1996 la "Fundació La Marató de TV3", que s'encarrega de la gestió dels fons